Keskmiselt vajab inimene naatriumi nii palju, kui sisaldub 2-3 grammis soolas, maksimaalselt võiks soola tarbida 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie ööpäevas.

Miks ja
kui palju soola
me vajame?

Keskmiselt vajab inimene naatriumi nii palju, kui sisaldub 2-3 grammis soolas, maksimaalselt võiks soola tarbida 5 grammi ehk ühe triiki teelusikatäie soola ööpäevas.

Teatud juhtudel võib soolatarve olla ka kuni 8 g, see sõltub järgmistest teguritest:

  • kehakaal;
  • füsioloogiline seisund – oksendamine, kõhulahtisus ning haigused suurendavad reeglina naatriumivajadust;
  • kliimatingimused;
  • füüsiline aktiivsus – higistamisel naatriumivajadus suureneb;
  • neerude võime imendada naatriumi tagasi;
  • toitumisviis – taimetoitlastel võib tekkida naatriumi puudujääk.

Miks on vaja soola tarbimist piirata?

Sool ehk keedusool koosneb 40% naatriumist ja 60% kloorist. Soola n-ö kahjulik toime tuleneb naatriumi liigtarbimisest. Naatriumi pikaajaline liigtarbimine võib tõsta vererõhku ja suurendada südamehaiguste riski. Ülekaal, liigne alkoholitarbimine, diabeet ja stress suurendavad soola vererõhku tõstvat toimet veelgi, sest need halvendavad neerude võimet eritada soola.

Vaata siit, missuguseid erinevaid toidusooli kasutatakse.